Kijk of u uw eigen vervoermiddel (zoals een auto of een fiets) kunt aanpassen voordat u iets nieuws koopt. Op de Hulpmiddelenwijzer van Vilans ziet u wat er mogelijk is.
Is het aanpassen van een normaal vervoermiddel niet genoeg? Misschien is een ander vervoermiddel beter voor u. Bijvoorbeeld een scootmobiel, een elektrische fiets of een rolstoelgeschikte auto.
Bent u 75 jaar of ouder en rijdt u auto? Dan moet u bij uw rijbewijsverlenging gekeurd worden. Kijk op de website van het CBR voor meer informatie.
In bijzondere gevallen verstrekt de gemeente een vervoermiddel, zoals een scootmobiel of een driewielfiets. De gemeente beslist welk vervoermiddel het wordt.
Kiest u voor een persoonsgebonden budget (pgb) van de gemeente voor het kopen van een vervoermiddel?
Dan kiest u zelf uw vervoermiddel. Dit moet wel voldoen aan de eisen van de gemeente.
Maak een afspraak met de gemeente. Met een medewerker bespreekt u de mogelijkheden.
Het Zorgloket Wmo van de gemeente Rijswijk is er voor inwoners die voor zichzelf of een ander vragen hebben over voorzieningen op het gebied van zorg, welzijn en wonen. Bij het Zorgloket kunt u terecht voor informatie en advies. Ook kunt u voor een hulpvraag of ondersteuningsbehoefte een apart gesprek aanvragen met een Wmo-consulent. Deze kijkt samen met u welke hulp het beste bij uw vraag of behoefte past.
Locatie: Bogaardplein 15, 2284 DP Rijswijk
Tel.: 14070
E-mail: zorgloket@rijswijk.nl
Bezoekadres
Bogaardplein 15
2284 DP Rijswijk
Website
www.rijswijk.nl/wmo
E-mailadres
zorgloket@rijswijk.nl
Telefoonnummer
14 070
Een parkeerkaart voor gehandicapten vraagt u aan bij de gemeente. De kaart staat op naam van de gehandicapte. Er hoeft dus geen kenteken op te staan.
Een parkeerplaats voor gehandicapten vraagt u ook aan bij de gemeente. De parkeerplaats kunt u alleen aanvragen als u al een parkeerkaart voor gehandicapten heeft. De parkeerplaats is gekoppeld aan uw kenteken. Alleen uw voertuig mag hier parkeren.
Komt u er niet uit? Neem dan contact op met de gemeente.
Telefoonnummer
14 0 70
Telefoonnummer
14 0 70
Vraag hulp aan vrienden, familie of kennissen.
Is er niemand in uw omgeving die u kan helpen? Dan kunt u hulp krijgen van een professionele cliëntondersteuner. De hulp van een cliëntondersteuner is gratis en onafhankelijk.
De cliëntondersteuner helpt u met:
Is die hulp niet genoeg? Schakel dan een mantelzorgmakelaar in. U vindt een mantelzorgmakelaar op de website van de Beroepsvereniging Mantelzorgmakelaars. Een mantelzorgmakelaar is niet gratis. Misschien vergoedt uw zorgverzekering de kosten. Vraag ernaar bij uw zorgverzekeraar.
Voor een cliëntondersteuner kunt u terecht bij Welzijn Rijswijk.
E-mailadres
clientondersteuning@welzijn-rijswijk.nl
Telefoonnummer
070 757 92 00
Website
www.bmzm.nl
E-mailadres
info@bmzm.nl
Telefoonnummer
085 21 00 630
Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.
Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.
Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.
Voor een cliëntondersteuner kunt u terecht bij Welzijn Rijswijk.
E-mailadres
clientondersteuning@welzijn-rijswijk.nl
Telefoonnummer
070 757 92 00